O nás
Žáci naší školy se vzdělávají v devíti prostorných, světlých třídách. Každá třída je vybavena funkčním, moderním nábytkem, interaktivní tabulí, vizualizérem, počítačem a klavírem. Na vzdělávání žáků se podílí třídní učitelka, někdy i s asistentkou pedagoga. Učíme se podle školního vzdělávacího programu „Základní škola“, který je vytvořen pro první stupeň základního vzdělávání. Svým pojetím vytváří předpoklady rozvíjet u žáků zdravé sebevědomí, kritické myšlení a schopnost sebehodnocení. Podněcujeme žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k otevřené komunikaci. Na předním místě našeho zájmu stojí čtení s porozuměním, výuka cizích jazyků, zejména angličtiny. Součástí výuky se angličtina stává od 3. ročníku, pro mladší ročníky je možnost navštěvovat jazykový kroužek. Jedenkrát měsíčně dochází do výuky rodilý mluvčí, který s žáky konverzuje na dané téma. Neodmyslitelnou součástí výuky je také zvládnutí výpočetní techniky a využití komunikačních a informačních technologií pro zpracování referátů, plakátů a projektů. Nepovinný předmět náboženství mohou navštěvovat všichni žáci rozděleni podle daných ročníků.
Ve škole máme i keramickou dílnu, kterou žáci navštěvují v rámci volnočasové aktivity. Součástí výuky jsou projektové dny a akce školy. Výuku zajišťují plně aprobovaní pedagogičtí pracovníci, kteří využívají různé formy dalšího vzdělávání, především v oblasti nových forem a metod práce při výchově a vzdělávání žáků. Pro bezproblémový vstup do 1. třídy mají předškoláci možnost navštěvovat přípravnou třídu.
V rámci ŠD provozujeme odpolední volnočasové aktivity. Jde o kroužky se sportovním, hudebním, a rukodělným zaměřením. Kroužky vedou pedagogové ZUŠ Kuřim, Inspiro Tišnov a házené Kuřim.
Pro veřejná vystoupení, výstavy prací žáků a školní jarmarky využíváme náměstí u obecního úřadu a před kostelem. Důležitá je pro nás i spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou Brno, Hybešova 15 a se speciálně pedagogickými centry Kamenomlýnská Brno a Husovická Brno, pro děti zdravotně znevýhodněné.
Akce školy 2024/2025
|